VIDEO/ Rijedak i vrijedan

Za brukanje ispred kafića: Kolekcionarski BMW za koji vam niko neće povjerovati da je pravi

Auto & Dom10.12.24, 10:24h

Za brukanje ispred kafića: Kolekcionarski BMW za koji vam niko neće povjerovati da je pravi
Smatra se da je, u nešto više od četiri godine proizvodnje, napravljeno između 900 i 1000 Farmobila, a tek nekolicina ih je uspjela preživjeti do današnjih dana

 

 

BMW Farmobil 700 je jedan od kolekcionarskih dragulja, budući da je svojim izgledom i namjenom potpuni opozit svemu što BMW automobili danas predstavljaju. Radi se o malenom poljoprivrednom kamionetu sa vrlo anoreksičnim motorom. 

 

Kompanija BMW postoji duže od jednog stoljeća (od 1916. godine) te isprva nije bila proizvođač automobila (pogotovo ne sportskih limuzina kakve rade danas). Bili su fokusirani na avionske motore i motocikle. Prvi automobil se pojavio tek 1929. godine. Bio je to BMW 3/15 PS, poznatiji kao Dixi. Ipak, mnogi će reći kako je prvi istinski BMW bio kasniji AM1 iz 1932. godine, budući da je Dixi bio licencni Austin 7 koji je proizvodila njemačka kompanija Automobilwerk Eisenach. BMW je kupio kompaniju te nastavio proizvoditi Austina 7 kao BMW Dixi.

 

Bavarski gigant je kasnije proizveo brojne legendarne i revolucionarne automobile, ali i neke rijetke bisere koji se ni po čemu ne bi mogli povezati sa današnjim imidžom marke. Jedan od tih bisera je upravo i BMW Farmobil 700 iz 1962. godine. Automobil toliko odudara od svih ostalih modela kompanije da samo prepoznatljivi logo sa propelerom govori kako se radi o istinskom BMW-u.

 

 

Zanimljiva je i činjenica da je proizveden u Grčkoj, a ne Njemačkoj. Razvoj je započeo još 1956. godine, a napravljeno je 15 različitih prototipova. Proizvodna verzija stigla je 1962. godine. Automobil je konstruisao njemački proizvođač traktora Fahr, dok ga je, u Solunu, sastavljao lokalni proizvođač FARCO.

 

Po karoseriji, radi se o otvorenom pick-upu sa dva sjedišta, ali i spartanskom zadnjom klupom. Dug je 3350 mm, širok 1595 mm i visok 1550 mm, međuosovinski razmak iznosi 1760 mm, i težak je tek 584 kilograma.

 

Farmobil je bio dostupan u različitim verzijama - sa ograđenom platformom, pravim sjedištima pozadi, ceradom i plastičnim vratima kabine ili sa karoserijom potpuno zatvorenom plastičnom ceradom.

 

Jednostavnu karoseriju pogonio je dvocilindrični zračno hlađeni bokser motor zapremine 697 ccm, sa 32 KS i 50 Nm iz modela Isetta. Prijenos snage na zadnju osovinu obavljao je četverostepeni ručni mjenjač. Maksimalna brzina iznosila je vratolomnih 80 km/h.

 

Zanimljivo je da Farmobil nije bio homologiran za prodaju na grčkom tržištu, što je natjeralo BMW da svu proizvodnju Farmobila izvozi na druga tržišta. Samo 190 ih je došlo u Evropu. Proizvodnja je ugašena 1966. godine, nakon nekih promjena u modelu. Primjera radi, verzije koje su isporučene na francusko tržište imale su motor iz Citroëna 2CV. Smatra se da je, u nešto više od četiri godine proizvodnje, napravljeno između 900 i 1000 Farmobila, a tek nekolicina ih je uspjela preživjeti do današnjih dana.

 

 

(DEPO PORTAL/au)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook