Nije rijedak slučaj da vozači nepravilno sjede u vozilima, što prouzrokuje nedostatak kontrole i udobnosti u vožnji. Pravilan položaj vozača, zapravo može spriječiti saobraćajnu nesreću ili povećati sigurnost ako do nje dođe, te svakako poboljšati udobnost.
Za pravilan položaj tijela prilikom vožnje pomoći će sljedećih nekoliko savjeta...
Savjet 1: Nosite odgovarajuću odjeću
Voziti trebamo sa odjećom koja nas ne ograničava. Zimi, jakne mogu da nas ometaju u upravljanju volanom, ali stvaraju i probleme sa sigurnosim pojasom. Odaberite laganu i ugodnu odjeću.
Obuća je obavezna. Obuća treba da bude lagana i treba da dobro pristaje na pedale. Obuća sa tankim đonom je idealna.
Vozačima se također savjetuje da nose pantalone preko koljena.
Savjet 2: Zauzmite dobru poziciju u sjedištu
Potrudite se da sjedite pravo i da su vaša leđa potpuno stisnuta uz sjedište. Ovo će vam pomoći da izbjegnete bol u leđima kao i određene povrede pri nezgodi.
Savjet 3: Prilagodite udaljenost i poziciju sjedišta
Sjedište uvijek treba biti postavljeno u odnosu na komande. Pritisnite kočnicu do kraja vašom desnom nogom i potpuno pritisnite kvačilo. Udaljenost treba biti tako prilagođena da kada ovako pritisnete kočnicu i kvačilo, vaša koljena budu blago savijena. (Otprilike 120 stepeni).
Da provjerite da li je sve u redu, upalite motor i pritisnite kočnicu nekoliko puta da provjerite pritisak.
Ako se koljena ispravljaju, predaleko ste. Ako su savijena približno 90 stepeni, onda ste preblizu.
Potpuno ispružene noge mogu vam uzrokovati bol u koljenu. Time se smanjuje snaga i osjećaj na komandama, povećava se napor, i dovodi vas u poziciju rizika od povrede u slučaju nesreće.
U drugom slučaju kada su koljena previše savijena (tj. Kada vozač sjedi preblizu), to usporava cirkulaciju u našem tijelu, što dovodi do čestih bolova ili upala.
Stopala trebamo postaviti tako da su nam pete na podu, a prednjim dijelom stopala vršimo pritisak na komande. Desnom nogom bi trebali vršiti pritisak na kočnicu i gas dok je peta na fiksnoj poziciji na podu.
Lijevom nogom trebamo vršiti pritisak na kvačilo, također sa petom na podu.
Sjedište bi trebalo biti paralelno prema volanu koliko je to moguće. Otprilike ugao od 110-95 stepeni je dovoljan za pravilno pozicioniranje.
Ne možemo potpuno pravilno prilagoditi sjedište zbog toga jer podizanje sjedišta previše može dovesti do pritiska na pršljenove, ili da se naša glava nalazi previsoko. Međutim, kada sjedište postavimo na odgovarajuću visinu, onda možemo prilagoditi visinu volana, tako da dobijemo najbolju moguću poziciju.
Poslije prilagođavanja sjedišta, možemo provjeriti da li je to pravilno na slijedeći način: Postavimo zglob naše ruke na najvišu tačku na volanu. Trebali bi biti u mogućnosti upravljati volanom ne pomjerajući ramena sa sjedišta (tj. Ona trebaju da budu uz naslonjač).
Ako ne možemo doći do volana, ili ako se trebamo pomjeriti prema naprijed da to učinimo onda smo predaleko.
Ako naš zglob prelazi preko volana, onda smo preblizu.
Ostale savjete za pravilan položaj vozača pročitajte na www.polozivozacki.ba.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook