Zbog situacije na Bliskom istoku preporuka Evropske agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA) da aviokompanije izbjegavaju zračne prostore Irana, Libana i Izraela, te preusmjeravanja letova od Evropske agencije za reguliranje zračnog prometa, raste broj aviona na bh. nebu, piše Avaz.
Direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) Davorin Primorac kaže da je u septembru saobraćaj iznad BiH povećan za četiri posto, a na osnovu novih podataka koji su stigli u petak uradio je kratkoročnu prognozu do 8. decembra.
Veći broj letova
- U oktobru i novembru 2024. možemo očekivati osam posto više prometa nego u istim mjesecima prošle godine. Tu imamo rast od tri posto u odnosu na prethodnu prognozu. U prvih osam dana decembra možemo očekivati devet posto više prometa nego prošle godine. Naravno, veći broj letova će generirati i veći prihod od planiranog - kazao nam je Primorac.
Očekuje se da ovogodišnji finansijski plan od 80,7 miliona KM bude premašen. Planirani prihodi BHANSA-e za iduću godinu iznose blizu 83 miliona KM.
- Iznos planiranih prihoda Agencije za 2025. veći je za tri posto u odnosu na plan za 2024. godinu. Rast prihoda je odraz konstantnog povećanja zračnog prometa na jugoistočnoj osi, takav trend imamo iz godine u godinu - ističe Primorac.
Plan za narednu godinu rađen je prije eskalacije krize na Bliskom istoku, jer se vjerovalo da ona neće dugo trajati, pa će se njeni ukupni efekti u ovoj i idućoj godini tek zbrajati.
Agencija za usluge u avionskom saobraćaju u zračnom prostoru BiH ostvaruje prihod od rutnih naknada. One zavise od baze troškova, koja se usaglašava s predstavnicima međunarodnih udruženja avioprijevoznika (IATA) i prognoze prometa u zračnom prostoru Evrope koju izrađuje EUROCONTROL-ov servis STATFOR.
Nesmetan rad
- Baza troškova, odnosno plan godišnjeg prihoda od rutnih naknada pružateljima usluga, usaglašava se na sjednicama Proširenog komiteta za rutne naknade za narednu godinu, a koje se održavaju u junu i novembru. Ovi prihodi, na temelju usvojene zajedničke politike, mogu se koristiti isključivo za održavanje sigurnosti i učinkovitosti zračne plovidbe, odnosno za nesmetan rad i ulaganje u sisteme kontrole letenja i troškove uposlenika - pojašnjava Primorac.
Modernizacija kapaciteta
Direktor Primorac za „Avaz“ dodaje da BHANSA trenutno implementira nove meteorološke sisteme. Oni uključuju modernizaciju postojećih kapaciteta uvođenjem sistema za rad prognostičara koji omogućavaju efikasno prikupljanje, obradu i slanje podataka, te automatskih meteoroloških stanica koje su uspješno instalirane na aerodromima u Sarajevu, Banjoj Luci, Tuzli i Mostaru. Obuka tehničkog i meteorološkog osoblja, kao i kontrolora zračnog saobraćaja, održana je kod proizvođača opreme MicroStep u Bratislavi.
(DEPO PORTAL/jk)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook