Tragedija u Hrvatskoj

Govorili su da ih je strah ići na posao: Državljanin BiH ih pokosio kamionom

Hronika11.08.23, 09:08h

Govorili su da ih je strah ići na posao: Državljanin BiH ih pokosio kamionom
U posljednje dvije godine na hrvatskim autocestama dogodila su se ukupno 22 naleta vozila na HAC-ovo vozilo koje se nalazilo na zaustavnom traku i bilo propisno obilježeno signalizacijom

 

 

Vozač teretnjaka, državljanin BiH, koji je u srijedu u jutarnjim satima na autocesti Rijeka - Zagreb između tunela Podvugleš i Čardak skrivio prometnu nesreću u kojoj su smrtno stradala dva djelatnika HAC-a nije 1959. godište, kako je u svojem priopćenju naveo DORH, već 1955., dakle, ima 68 godina i umirovljenik je, piše Jutarnji list.

 

Saznali smo to neslužbeno iz izvora bliskih istrazi, a također, prema našim saznanjima, provjerava se je li vozač uopće imao ugovor o radu, s obzirom na to da postoje jake indicije kako je za sisačku tvrtku JASD vozio "na crno".

 

U Policijskoj upravi primorsko-goranskoj tu informaciju nisu nam željeli ni potvrditi niti demantirati, ističući da je istraživanje još uvijek u tijeku i kako će, nakon njegova dovršetka, javnost biti izviještena o svim saznanjima. Vozaču je, zbog šoka, nakon nesreće pružena pomoć u KBC-u Rijeka, gdje ga je prevezlo vozilo Hitne pomoći.

 

S informacijama da je vozač za njega upravljao teretnim vozilom "na crno", suočili smo vlasnika sisačke tvrtke JASD Marijana Jajčinovića, s kojim su novinari Jutarnjeg razgovarali u srijedu, nakon nesreće. Jajčinović je kazao da je vozač na put krenuo iz Kanfanara u Istri te kako je, prema tahografu, vozio sat i 48 minuta, a da se odmarao od dana ranije, "dakle 15-16 sati".

 

Jučer nam se Jajčinović javio na telefon i prvo je rekao kako smo pogriješili broj. Kada smo ga nazvali drugi put, kazao je da je u šoku, kako je poginulo dvoje mladih ljudi i da je cijeli dan "od doktora do doktora" te kako je sve rekao u razgovoru dan ranije. No, kada smo mu rekli kako imamo informaciju da je vozač kod njega radio "na crno", poklopio nam je slušalicu. Službeni upit o tim saznanjima poslali smo policiji i DORH-u te ćemo objaviti njihove odgovore kada stignu.

 

Anđelko Kasunić, predsjednik Podružnice Nezavisnog cestarskog sindikata za HAC, objasnio nam je da, zbog specifičnosti posla u kojem psihofizičke sposobnosti opadaju sa životnom dobi, vozači teretnih vozila imaju beneficirani radni staž te uvjete za mirovinu stječu već s 56 godina.

 

Međutim, zakon omogućuje da vozači nastave raditi i u mirovini, za što, kako bi zasnovali ugovor o radu, moraju svake godine prolaziti sistematske preglede na kojima se utvrđuje jesu li u zadovoljavajućem psihofizičkom stanju, odnosno mogu li u svojim godinama upravljati teretnim vozilima. S vozačkim dozvolama, koje se izdaju na više godina, to nije slučaj, tako da je moguće da vozač ima valjanu vozačku dozvolu i u dijelu koji je u domeni policijskih prometnih kontrola bude "čist", a da za nekog od poslodavaca vozi "na crno".

 

- Činjenica je da, zbog deficita radne snage i potrebe ljudi za dodatnom zaradom, u Hrvatskoj ima dosta profesionalnih vozača koji, nakon stjecanja uvjeta i odlaska u mirovinu, i dalje voze kamione ili autobuse - rekao nam je Kasunić, koji je u četvrtak išao posjetiti obitelji poginulih radnika HAC-a, za koje je osigurana i pomoć psihologa.

 

Kasunić nam je otkrio i jedan šokantan podatak - prema njegovim riječima, u posljednje dvije godine na hrvatskim autocestama dogodila su se ukupno 22 naleta vozila na HAC-ovo vozilo koje se nalazilo na zaustavnom traku i bilo propisno obilježeno signalizacijom.

 

- U ta 22 naleta, 13 naših ljudi teško je stradalo, a s najnovijom nesrećom, ukupno je troje poginulih. Prije toga, punih deset godina nismo imali niti jedan takav nalet. To dokazuje da je došlo do značajnih promjena navika vozača, i osobnih i teretnih vozila, zbog kojih je ugrožena sigurnost naših radnika na cestama. Radi se, prije svega, o upotrebi tempomata koji prate bijelu traku na cesti, a imaju ih i teretna i sva nova osobna vozila.

 

(DEPO PORTAL/mm)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!