Još u junu prošle godine potpisan je ugovor za rekonstrukciju tunela Crnaja na magistralnoj cesti M-17, dionica Konjic – Jablanica, piše Faktor.
Tada je saopćeno da je vrijednost ugovora 12,8 mil KM sa PDV-om, a da će se radovi finansirati iz kreditnih sredstava Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) i Evropske investicijske banke (EIB). Još je bilo navedeno da će pripremni radovi na gradilištu početi 1. jula 2019. uz napomenu da će glavni radovi na rekonstrukciji započeti krajem turističke sezone, odnosno krajem perioda godišnjih odmora. Planirani rok za završetak radova je 15.12.2020. godine, objavljeno je na jpdcfbh.ba.
Prošlo je više od godinu od potpisivanja ugovora, a radovi nisu još počeli. Tokom ljeta bilo je najavljeno da će radovi početi 15. septembra. Uslijedila je reakcija Udruženja poslodovaca FBiH koji su tražili od Vlade FBiH prolongiranje početka radova na rekonstrukciji tunela Crnaja i obustave saobraćaja na magistralnoj cesti M-17 koja povezuje sjever i jug naše države.
- Radi se o jednoj od najprometnijih dionica u državi i obustava saobraćaja rezultirala bi nesagledivim posljedicama i ogromnim štetama za privredne subjekte u Bosni i Hercegovini. Naročito će se to odraziti na privrednike Mostara, Jablanice, Konjica, ali i za trgovce, turističke i ugostiteljske firme i sve one čija je djelatnost u vezi s prometom ljudi i dobara – saopćili su iz Udruženja poslodavaca FBiH.
Vlada FBiH je 17. septembra usvojila zaključak kojim se JP Ceste FBiH zadužuje da razmotri mogućnost odgode početka rekontrukcije tunela Crnaja. To se na kraju i desilo. Šta se sada dešava s tunelom koji vapi za rekontrukcijom?
- U skladu sa zaključkom Vlade FBiH od 17. septembra JP Ceste FBiH je poduzelo aktivnosti na dodatnoj simulaciji prometa na tunelu Crnaja koja će biti završena u narednih petnaestak dana. Po njenom okončanju bit će urađena analiza čiji rezultati će, posredstvom Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, biti prezentirani Vladi FBiH koja će donijeti odluku da li će se projekat nastaviti prema postojećem ugovoru ili će biti implementirane određene izmjene. U svakom slučaju, JP Ceste FBiH očekuje da će radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja početi u ovoj godini – odgovoreno je na naš upit u JP Ceste FBiH.
Uvijek kada se prolongira početak radova na infrastrukturi, a čiji su finansijeri međunarodne bankarske instuticije, otvara se pitanje i bojazan da će se morati plaćati "penali" zbog kašnjenja.
- U skladu sa Kreditnim sporazumom između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) za "Program modernizacije cestovnog sektora u FBiH" koji, između ostalih, obuhvata i podprojekat "Rekonstrukcija tunela Crnaja", zajmoprimac plaća naknadu za održavanje zajma koja iznosi 0,25 posto godišnje na nepovučeni saldo zajma. Dakle, ukoliko bi došlo do nerealizacije podprojekta "Rekonstrukcija tunela Crnaja" te ne bi došlo do povlačenja sredstava po ovom ugovoru, ista bi bila u okviru nepovučenog salda zajma na koji se obračunava navedena naknada.
Krajnji datum efektivnosti kreditnih sredstava osiguranih temeljem spomenutog kreditnog sporazuma je kraj 2021. godine – pojasnili su u ovom javnom preduzeću.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 4
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!