FOTO/ Otvoreno pismo federalnoj ministrici obrazovanja i nauke

Zabranite sporne čitanke: Iz čega uče naša djeca?!

Kultura20.08.15, 14:05h

Zabranite sporne čitanke: Iz čega uče naša djeca?!
Poštovana kolegice, obraćamo se Vama kao predsjednici koordinacije ministara, u čijoj je nadležnosti udžbenička politika, da inicirate zabranu čitanki za 6, 7, 8 i 9. razred devetogodišnje osnovne škole izdavača NAM (Tuzla) i Vrijeme (Zenica) 

 

Na manjkavosti čitanki za 6, 7. i 9. razred već smo javno ukazivali. Ovdje navodimo i primjedbe za čitanku za 8. razred (klik na sliku za povećanje galerije), koja se po količini i vrsti propusta i grešaka nimalo ne razlikuje od prethodnih. (U zagradama su brojevi stranica na kojima su nedostaci uočeni.)

 

1. Mnogo je pogrešnih, površnih, nepotpunih ili nepreciznih definicija, odnosno neadekvatnih primjera (10, 36, 39, 51, 60, 81, 90-91, 91, 95, 113, 133, 136, 148, 151, 157); daju se cirkularne definicije (119, 153).

 

2. Veliki broj nepoznatih riječi pogrešno je ili nepotpuno objašnjen.

 

3. Pitanja nisu prilagođena dječijem iskustvu ili su formulisana lošim stilom u nejasan iskaz (7, 9, 27, 31, 39, 157).

 

4. Pristup građi je ideološki i nacionalno pristran, udžbenik sadrži politički komentar (11, 41).

 

5. Čitanka sadrži plagijat (45); proizvoljno i bez ikakve napomene mijenja se originalni tekst (13).

 

6. Ne navode se izvori citata ili se uopće ne navode autori (44, 54, 157) ili se upućuje na nekorisne izvore (80); citiraju se izvori čiji je kredibilitet nejasan (21); na internetske izvore upućuje se selektivno ili nekritički (25, 33).

 

7. Tumačenja sadrže proizvoljne ili površne analize (40, 53, 62, 63).

 

8. Prisutne su greške kao rezultat uredničke nepažnje (145, 147, 152, 154).

 

9. Izbor odlomaka često je nejasan, nema jasnu temu, ni svrhu.

 

10. Ne navode se dosljedno imena prevodilaca.

 

Bez obzira na to da sve primjedbe nemaju istu težinu, slučajevi plagijata, loše objašnjena leksika maternjeg jezika, neuvrštavanje jednog obaveznog teksta u sadržaj (umjesto Nekrologa jednoj čaršiji dat je tekst Od jegulje do žabljih bataka Zuke Džumhura) te netačna objašnjenja više su nego dovoljna da se ovaj udžbenik, uz ostala tri navedena, povuče iz upotrebe.

 

Pozivamo Vas da kao stručnjakinja u ovoj oblasti (za razliku od Vašeg prethodnika, pod čijim su neznanjem ovi nekvalitetni udžbenici i ušli u učionice) reagujete u najboljem interesu đaka i nastavnika i nastavnica, tako što ćete:

 

a. Uvjeriti koordinaciju ministara u hitnu nužnost da se navedeni nekvalitetni udžbenici povuku iz upotrebe u školama.

 

b. Ispitati okolnosti i odgovornosti (autorica, recenzentica i recenzenata i stručnih službi ministarstva) pod kojima je do navedenih propusta došlo.

 

c. Predložiti alternativne udžbenike odnosno sav potreban radni materijal učiniti dostupnim besplatno na internetu.

 


Pozivamo Vas i da se povodom ovog pisma i primjera koje prilažemo kao ilustraciju obratite javnosti.

 

Nenad Veličković, docent, Filozofski fakultet Sarajevo
Asim Đelilović, docent, Likovna akademija Sarajevo
Namir Ibrahimović, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, nastavnik
Željko Malinović, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, nastavnik
Klaudija Mlakić Vuković, dipl. prof. BHS jezika i književnosti, nastavnica
Sanja Jurić, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, nastavnica
Lamija Begagić, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, književnica
Dijana Pupić, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, lektorica
Azra Rizvanbegović, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, nastavnica
Amer Tikveša, magistar književnosti
Srđan Arkoš, dipl. prof. književnosti i BHS jezika, lektor PPZ-a u penziji
Boriša Gavrilović, dipl. ing.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook